Kategoria

Tworzenie


gru 14 2016 Czym jest i co daje identyfikacja procesów...
Komentarze: 0

identyfikacja procesówIdentyfikacja procesów biznesowych jest działaniem, którego celem jest także identyfikacja elementów organizacji biorących udział w zidentyfikowaniu tych procesów oraz hierarchizacja procesów pod kątem podjęcia decyzji, które z nich wymagają bardziej szczegółowego opisania. O jakich działaniach więc tutaj mowa?

Niezbędne działania odnośnie identyfikacji procesów biznesowych

Identyfikacja pozwala na szczegółowe opisanie konkretnej ilości informacji, która niezbędna jest danemu zespołowi do określenia, na których elementach organizacji należy się skupić podczas pracowania nad danym projektem. Chodzi tutaj o modelowanie tylko istotnych z punktu widzenia klienta modeli oraz zakresu iteracji części organizacji.


Działania wykonywane podczas identyfikacji pozwalają na opisanie biznesowych przypadków użycia, a to z kolei umożliwia wytypowanie czynności wykonywanych w przedsiębiorstwie oraz określenie modelu biznesowego przypadku (przejdź do www). Mając już określony model, można przystąpić do podjęcia decyzji odnośnie wyboru oraz kolejności biznesowych przypadków użycia, które muszą zostać szczegółowo opisane. Należy pamiętać, że na proces składa się zbiór działań, które są ze sobą wzajemnie powiązane bądź też wzajemnie na siebie oddziałują i przekształcają dane wejściowe w dane wyjściowe.

gru 12 2016 Rola procesów w przedsiębiorstwie
Komentarze: 0

proces biznesowyWiększość działów w firmie ma tendencję do działania jak typowy silos, czyli skupiają się na wykonywaniu zadań powierzonych ich działowi. Mówiąc krótko – grają do własnej bramki, bez zastanawiania się nad efektywnością pozostałych zespołów i innych procesów w przedsiębiorstwie. Okazuje się, że na dłuższą metę się to nie sprawdza. Dlatego też niezwykle pomocne jest wprowadzenie procesu biznesowego, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Proces biznesowy – czy to ma sens?

Naszkicowane procesy w przedsiębiorstwie pozwalają połączyć działania poszczególnych zespołów w jedno, czyli wszyscy grają do jednej bramki, a więc mają jeden wspólny cel. Skutkiem takiego działania jest połączenie pracowników z najróżniejszych niezależnych jednostek organizacyjnych w spójny zespół pracujące nad konkretnym produktem. Płynnie przebiegające procesy pozwalają na usprawnienie pracy, która dzięki temu przebiega bez zbędnych zatrzymań, które przecież potrafią nieźle dać się we znaki i narazić na koszty. Poprawia się nie tylko wydajność, ale także atmosfera w firmie. Pracownicy przestają zastanawiać się nad tym, jaką odgrywają rolę w firmie. Jest to więc świetny sposób na przełamanie starego wzorca, czyli myślenia silosowego.